Tuesday, February 14, 2006

Foto's !!!

Hoi allemaal!

Voordat ik vertrok is mij verteld dat ik ook foto's van mezelf moest maken, maar ik je eentje in een lege dierentuin is dat nog best lastig. Toch is het me gelukt om jullie met deze foto gedag te zeggen! Op het moment ben ik in Guelph op het kantoor van Jersey Canada, bezig met het opstarten van mijn stageopdrachten. Ik slaap deze week op de boerderij van een lid van de fokvereniging (Jersey Canada dus) en gelukkig kan ik iedere dag een lift krijgen van een vriend van de familie. Ik moet alleen wel 2 keer op een dag een oprijlaan van bijna 1 km op en aflopen. Maar dat is best mooi! Maar goed, hieronder is eindelijk wat beeldmateriaal, vooral van de eerste week in Toronto.
We waren te laat vertrokken, dus toen we opgestegen waren zei de piloot doodleuk dat we gewoon wat sneller zouden vliegen... En je ziet, we hebben een vliegtuig ingehaald!
Dit is de vliegroute; zo te zien niet helemaal rechtdoor... Al die uren boven de Atlantische Oceaan heb ik prachtige witte wolken gezien.

Onderweg heb ik dus veel wolken gezien, maar gelukkig genoeg verdwenen die iedere keer als er iets anders dan water te zien was. Zo heb ik beetjes van de U.K. en Ierland gezien. Hierboven zie je Newfoundland, waar echt niets anders is dan ruige natuur. Alleen toen we dichterbij de bewoonde wereld kwamen, zag ik hier en daar iets dat een spoor van een vervoermiddel kon zijn.
Dit is ' Canada's wonder of the world', de CN Tower, van onderaf gezien. De toren is 550 m. hoog en als tourist kun je tot 350 meter hoogte komen, met een lift die erg snel gaat, ik moest contstant slikken tegen ploppende oren. Daarnaast natuurlijk de Canadase vlag. Veel mensen hier hebben een pet, shirt, jas of tas met een kleine vlag erop.
Op woensdag ben ik 's ochtends vroeg naar de CN Tower gegaan en op donderdag heb ik er 's avonds de zon zien onder gaan. Op de foto rechts sta ik op niets meer dan een glasplaat op meer dan 340 m. hoogte!

Wat je hier ziet is een deel van Toronto. Het was echt belachelijk zo groot als die stad is. Overal waar ik keek waren lichten en lichtjes van de stad. En hele straten en highways bomvol met verkeer. Rechtsbovenin zie je een deel van Lake Ontario, met aan de overkant de Verenigde Staten. Dit was echt supermooi om te zien.

Afgelopen donderdag ben ik naar de Toronto ZOO geweest. Ik was 1 van de 3 bezoekers die dag, dus ik moest mezelf vermaken, maar zoals je ziet is dat prima gelukt! Alle paden waren zo breed dat er een vrachtwagen overheen kon rijden en tussen de verschillende delen hadden ze stukken bos! Links zie je een aquarium met veel te veel vissen. Tijdens de dag heb ik van m'n lollie genoten! Dit is een sneeuwluipaard die eens flink van zich liet horen... Nee hoor, hij gaapte gewoon. Luie donder...

Zo ongeveer alle dieren die ik heb gezien lagen lekker in de zon te tukken. En dat terwijl het vroor, maar dit ziet het er best gezellig uit zo, vier leeuwen op een hoop.
En, ik vind het ongelofelijk, maar hier zie je de 'farm' waar ik op het moment verblijf. Wat je ziet is de oprijlaan van de boerderij van de fam. Kent. Deze foto heb ik gisteravond om een uur of 18.00 gemaakt. Het was echt knetterkoud, bijna -10.
Ik vind het heel gezellig om jullie berichtjes te lezen, dank jullie wel! Zodra ik meer (interessante) foto's of verhalen heb, horen jullie van me!

Groetjes, Lotte

3 comments:

Anonymous said...

leuke fotootjes! leuke fotootjes! ga zo door en gij zult spinazie eten! succes gewenst daar in de bittere koude! ik ben trots op je mijn doopgenote! groetjes reempje

Anonymous said...

het zieter echt vet uit lot! LAche die foto ni de sneeuw. en dat vliegen lijkt me nu ook echt vet! kus renee

Anonymous said...

Ha Lotte! Na veel zoekwerk hebben Gelderloos en ik gister dan je blog gevonden. Hiep hoi. Leuke foto's gemaakt met die nieuwe camera! Je bent weer echt aan het genieten :)
Het deed me deugd om in je vorige bericht te zien dat je nog steeds je dieet volgt: een hotdog als avondeten. Whahaha.
Hier saaie boel, iedereen is aan het feesten, behalve ik, want ik moet een opdracht afmaken en vroeg naar bed. Hoe suf ben ik toch. Zolang Henrik niet is gearriveerd hebben wij in ieder geval fijn een plek om de was op te hangen.
Groet,
Gerdien