Thursday, February 16, 2006

Meer avonturen


Goedendag!

Hier alweer een bericht om te vertellen wat ik zoal heb meegemaakt in de afgelopen week. Afgelopen vrijdag, de 10e, heb ik vanuit Toronto de bus richting London gepakt. De reis moest 2 uur duren, maar dankzij de sneeuw en ander weer, deden we er 3,5 uur over. Al die tijd waren Dwight en Leanne Garrett op me aan het wachten, maar uiteindelijk hebben we elkaar gevonden. Na een hamburger etc. zijn we naar hun huis gereden en hebben we hun kinderen (van 1,5 en 0) opgehaald. Via Leanne ben ik uiteindelijk aan een stageplaats gekomen en al meer dan een half jaar geleden waren we over en weer aan het mailen. Echt grappig om dan iemand in het echt te ontmoeten.
Zaterdag zijn we na het melken (90 koeien) op bezoek gaan gegaan bij Amish. Heel bijzonder. Ze dragen zelfgemaakte kleren, hebben een groot fornuis als verwarming, geen elektriciteit, gebruiken paard en wagen als vervoersmiddel etc. Ook maken ze zelf hun meubels en om wat geld te verdienen verkopen ze die ook. Amish zijn christenen, zoveel mogelijk zelfvoorzienend (ik liep een schuur in, zo tegen een halve koe aan die ze die middag zelf hadden geslacht) en willen het liefst op niets van de maatschappij aangesloten zijn, maar ze hebben wel een mobiele telefoon... Maar dat mag, omdat het niet echt aangesloten is. Iedereen ziet er hetzelfde uit, de vrouwen een beetje als dr. Quin, maar dan minder knap en de mannen hebben allemaal een baard, hoed, bretels en hun hoofdhaar is omhoog gekruld. Jammer genoeg mogen ze niet op de foto (ze tekenen elkaar na) dus ik kan het niet aan jullie laten zien.
Zondag zijn we naar de kerk geweest (om 9.15 !) en 's middags hebben Dwights' ouders me in een hele grote vette auto via Guelph naar Elora gebracht, naar de fam. Kent. (ook Jersey boerderij, waarvan je de foto in mijn vorige bericht kunt zien). Deze week ben ik de hele week aan het werk op het kantoor van Jersey Canada, mijn opdrachten aan het opstarten en hier en daar nog wat meewerken met 1 van de mensen hier. Omdat ik hele dagen van huis ben, kan ik niet eens meehelpen met melken, dat vind ik wel jammer. Gisteravond ben ik meegeweest naar het 'squire-dancing'. Echt hilarisch! Wanneer ik met iemand anders was geweest die het niet kende had ik waarschijnlijk de hele avond buikpijn gehad van het lachen.
Alle vrouwen hadden een knetterrode rok, die helemaal bol stond en de mannen leken een beetje op cowboys (met van die veters om hun nek etc.). Iedereen was minstens zestig (de oudste was 82) en stuk voor stuk heel vriendelijk. Het dansen zelf gebeurt dus in een vierkant van vier paren, in dit geval in zes vierkanten en alle vierkanten moeten hetzelfde doen op een soort fantastische country-muziek, waarop een man de pasjes aan het zingen is. En het duurde van 19.30-22! Maar het was toch echt wel leuk om te zien en alle vrouwen hadden lekkere koekjes etc. gemaakt. Nog interessanter werd het toen ik erachter kwam dat ze hier ook brassen! Iedere 'squire-dance' club heeft haar eigen banner o.i.d. en wanneer er een ander club op bezoek is (met minstens 1 squire aan dansers) kan de banner gestolen worden door 1 of andere speciale squire te dansen. Het komt dus neer op een soort brassen voor gepensioneerden, maar het is beter dan helemaal niets! Verder begint het hier overdag te dooien, maar 's nachts komt de sneeuw er net zo hard weer bij. Vandaag onderweg met de auto hebben we een paar keer geslipt en alle scholen en universiteiten waren gesloten vanwege ijzel.

Dat was het voorlopig, met vriendelijke groet!

Lotte

16 comments:

Anonymous said...

haha heb je lekkr mee- gehost? eet je trouwens ook nog zoiets als groente? of doen ze daar niet aan? dikke doei renee

Anonymous said...

Hoi Lotte, wat ontzettend leuk om je berichten te lezen. Petje af, hoor voor wat je onderneemt!! Maar vooral hoop ik ook, dat je -blijft-genieten daar!!!Mooie foto's ook, ik hoop je een beetje te blijven 'volgen'!Enne... jammer, dat we je moesten missen op oma's feest.Maar idd je hebt een erg goede reden! Hé het ga je goed. Veel liefs, Jàco

Anonymous said...

ja wat renee zegt, groenten van de groenteman!

Anonymous said...

Ha Lotte,
Vanmorgen je blog gevonden. Super. Kostelijke verhalen.
'k Heb je gemist op oma's feestje. Je moet weten dat ook de Berkelse "kinderen" van oma (extended family) waren uitgenodigd. Daarom waren ook wij van de partij. Gezellig! Het geheel opgeluisterd met heerlijke hollandse stampot(ten) : zuurkool met worst; hutspot met runderlap en spekkies; ham/prei/kaas met gehaktbal. Ik kon niet kiezen, dus ik nam ze alle drie..... met erwtensoep vooraf.
Volgens mij hebben ze dat in Canada niet;-) Moet je maar niet zover weg gaan...Nu moet je genoegen nemen met pancakes om 9:30 en een vette hotdog.
Geniet van alle nieuwe indrukken. We gaan je volgen.
oom Kees

Anonymous said...

Lot!
Zo te horen heb je het erg naar je zin!Leuk al die verhalen!Mooie foto's!Blijf ervan genieten,zodat wij hier via de site kunnen genieten van jou verhalen!Ik vind het erg leuk om je zo te volgen!
Liefs Ilse

Anonymous said...

wat ben je nu trouwens eigenlijk aan het doen? veel mensen vragen dat aan mij, maar ik weet het eigenlijk niet... ik hoop snel weer wat te horen! dikke doei
renee

Anonymous said...

lieve lote gaat het goet?
met mij gaathet goet ik ben bij renee an het slapen.weet jijwieik ben?ik ben pasquale je krijgt de groete van renee xxxxxxxxxxxxxxxxxx
vel he?doe je groejes an de koeje ?
doei en een heele dike knuvel van renee en pasquale

Anonymous said...

hej lot. Leuk berichtje he van pasquale? ze is hier aant slapen, had ze zin in. Oma belde trouwens en ze vertelde dat ze ook nog een paar foto's had van die Amish mensen. Dus dan kun je nog een ker met oma die foto's bekijken. Ze wil ze dus een keer erg graag aan je laten zien. De brief voor haar had ik uitgeprint en op haar verjaardag's feest gegeven. Ze vond het echt ENORM leuk. Ook vroeg ze of ik je tegen wilde zeggen dat ze de rest van de post (van deze site dus) in bed voor het slapen gaan allemaal heeft gelezen. Papa had dat namelijk ook allemaal voor haar uitgeprint. Ze zei nog wel dat ze het erg jammer vond dat je er niet bij kon zijn, maar ze vond het een goede reden hoor ;) hej groetjes renee

Anonymous said...

Hoi Lotte, we zijn weer terug uit Z-India na een heerlijke vakantie. Zie je gewone mail. Ik heb net een stel van je verhalen gelezen, het is extra leuk omdat ik het gebied ken door mijn Canada-jaar (in het grijze verleden :-)
Heel veel succes en plezier van ons beiden uit Laxenburg Oostenrijk, tante Jook en oom Leen

Anonymous said...

leef je nog? joe renee

Anonymous said...

Hee van der Klappenhoven,

wist je dat je een achternichtje van Jieter bent? :P - STOP - In Delft sneeuwt het een beetje op het moment - STOP - die foto van de cntower naar beneden is grappig, op google maps kun je exact de boel terugzien - STOP - goed aan de studie hier - STOP - barhangen od11 bvo - STOP - ZzZzZz

doeg Knorrie

Veerle said...

Hei Lotte,
Leuk dat je het goed stelt op je stage
'k Ben toch wel beetje jaloers.... jij daar in het verre koude (exotische?) Canada en ik stomweg thuis... Jammer dat mijn Afrika avontuur niet doorgegaan is... 'k Besef 't eens te meer als ik je dolle avonturen lees!
Op mijn stage in Sea Life gaat het ook wel goed. Gelukkig hebben ze er allerlei dieren en mag ik met alles helpen. Mijn onderzoeksoctopussen zijn nog niet getraind maar ik heb alvast wel een aangestrande zeehond mogen ophalen en ben in het nieuws geweest met de vaccinatie van de pinguins tegen de vogelgriep... leuk dus!
Stel het wel en ik volg met veel plezier je dolle fratsen!
Groeten van Veerle

Anonymous said...

Jo Lotte,
Zeg, wat ik nog bedacht: m'n sherry! Ben je potverdikkeme naar Canada gevlogen voordat je dat had geregeld! Schande over je aangezicht :P
Hier alles z'n gang, beetje lafjes studeren en wat koken en fitnessen enzo. Huizenkoopstress alom, dat wel.
Anyway, het is wel wat minder gezellig met z'n 3en. Je wordt dus reuze gemist, welk een vreugde.
Je hebt ze nu gezien, dan ben ik benieuwd: zijn die jerseys echt zulke schattige koeien? Met van die lieve bruine ogen? ('Ze glimmen zo mooi' :P)
Hoeja, groet vanaf Perron 0!

Anonymous said...

Jooo ontzettende Klappie!

Hier de mannen van perron 0 op de retegeavanceerde uberrulle nieuwe *blingbling* flapflop van, jawel, Amice Gelderloos. beter, vette shizzle, jeweetoch, serieus man gek!

Hier alles flex, goed washok die kamer van jou. We vonden je stukje iets te lang om te lezen, dus dat hebben we maar niet gedaan. :D

Oh ja gerdien heeft een hb van 8,2 dus die heeft de plee nog steeds niet schoongemaakt :(

Nou ja! Perron 0 bedtijd, tijd voor de dagsluiting.

PILSCH!!!!

de boeja!

Brammetje B ht hj en jelte

Anonymous said...

Ampel 4 hoog 6 punten nieuwe competitie. Op ampel 4 staat geen maat. Ampel 4 bereikt altijd haar einddoel, zonder pils geen wedstrijd. Maar serieus nieuwe competitie en 17 goals voor 1 tegen, 6 goals op Bobsma. Als ik je verhaal zo lees vermaak je je prima daar in Canada. Wij leven met je mee. Lotte hoog, volgend jaar Lotte topscoorder. Onze aller laatste man is Lotte. Brassen voor bejaerden b'vo! Volgende week Ampel 3 moeten we nog een webcam installeren op de balpol ofzo, je zegt het maar. Die fotos zijn btw ook cool

Anonymous said...

Eej, we hebben hier ook sneeuw. Dolle boel op de borrel gisterenavond.

Ik heb een nijntjesneeuwpop gemaakt die naar je kan zwaaien. :P Zie de link hierboven.

Knorrie